تحولات لبنان و فلسطین

وزیر آموزش و پرورش گفت:امروز مکلفیم صدای کودکان مظلوم غزه باشیم و فریاد آن ها را به جهانیان برسانیم و پیام صلح، دوستی و ظلم ستیزی را از سی و ششمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان به جهانیان مخابره کنیم.

وزیر آموزش و پرورش: مکلفیم پیام صلح و دوستی را از جشنواره فیلم کودک و نوجوان به جهان مخابره کنیم

علیرضا کاظمی در پیامی تصویری به سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان، اظهار کرد: جای تقدیر و تشکر دارد که کودکان و نوجوانان عزیزمان در یک فضای فرهنگی و هنری قرار گرفته اند، زیرا چنین جشنواره هایی زمینه رشد و تربیت آن ها را فراهم خواهد کرد.
وی ادامه داد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان مسیر ارزشمندی را پیموده و امروز به بلوغ خوب و مناسبی رسیده است که می‌تواند به اهداف کمی و کیفی خود دست پیدا کند.
وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از مسئولان بنیاد فیلم فارابی و استان اصفهان که زمینه برگزاری این جشنواره را فراهم کرده اند بیان کرد: همانطور که می دانیم؛ فیلم و سینما یکی از ابزارهای مؤثر تربیتی است که می تواند در بهترین دوران تربیتی پیام‌های اخلاقی، فرهنگی و... را به بهترین شکل خود به مخاطب انتقال داده و آنان را به سوی قله های پیشرفت و تعالی سوق دهد.
وی با تأکید بر این که ارزش این جشنواره به مخاطبش است، افزود: دوران کودکی بهترین دوره برای آموختن و تعمیق آموزش ها و اندوخته هاست و بهترین خاطرات ما در دوران کودکی و دانش آموزی شکل می گیرد. بنابراین امیدواریم این جشنواره آن گونه که شایسته و بایسته است پیام های خوب و سازنده را به جامعه مخاطب برساند.
کاظمی نقش معلمان و والدین را در بسترسازی و فراهم آوردن حضور کودکان و دانش آموزان در چنین جشنواره هایی مهم و اثرگذار دانست و اظهار داشت: امروز در شرایطی این جشنواره را به پایان می بریم که دانش آموزان عزیز غزه، لبنان و سوریه در سکوت شرم آور جامعه جهانی، در زیر بمباران رژیم سفاک و کودک کش صهیونیستی به خاک و خون کشیده می شوند و از شادی و شور نشاط حداقلی نیز محروم اند؛ بنابراین امروز مکلفیم از این جایگاه بزرگ کودک و نوجوان کشور، صدای کودکان مظلوم غزه باشیم و فریاد آن ها را به جهانیان برسانیم و پیام صلح، دوستی و ظلم ستیزی را از سی و ششمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان به جهانیان مخابره کنیم.
کاظمی بیان کرد: امیدوارم این جشنواره به همه اهدافش دست پیدا کند و در سال های آتی نیز با رویکردهای مناسب و تربیتی زمینه های بهتری را برای همه کودکان و نوجوان این سرزمین فراهم آورد.
وی خطاب به دست اندرکاران برگزاری جشنواره گفت: این اختتامیه نباید پایان یک جشنواره باشد بلکه باید آغاز جشنواره باشد. باید همه تولیدات ارزشمند به بهترین شکل ممکن در اختیار تمامی کودکان این سرزمین و سرزمین های اسلامی قرار بگیرد تا پیام های خوب اخلاقی و انسانی را به دیگران نیز منتقل کند.
وزیر آموزش و پرورش در پایان تأکید کرد که آموزش و پرورش این آمادگی را دارد تا با کمک بنیاد فارابی در برگزاری این جشنواره که نقش بسیار مهمی در فرآیند تربیتی کودکان دارد، نقش آفرینی کند.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.